Vragen over jouw meteropname of de slimme meter?

Wanneer worden de meterstanden opgenomen voor de jaarafrekening?

Afhankelijk van de wijk waarin je woont, ben je ingedeeld in een groep. Als jouw groep aan de beurt is, ontvangt je een meterstandenkaart met meer informatie en een oproep om jouw meterstanden van dat moment aan ons door te geven. Een keer in de drie jaar komt een meteropnemer langs om de meterstand op te nemen.

Je kunt jouw jaarafrekening zo snel mogelijk, nadat we jouw meterstanden hebben ontvangen, op Mijn SVP.

 

Was deze informatie nuttig?
[Total: 10 Average: 2.4]

Hoe meet de meter mijn warmteverbruik?

De warmtemeter in de warmte-afleverset meet zowel de hoeveelheid water die door de set stroomt als het verschil in temperatuur van het netwarmtewater dat wordt aangevoerd en dat retour gaat. In de meter wordt dan exact uitgerekend hoeveel warmte in de woning is verbruikt. Deze hoeveelheid warmte wordt uitgedrukt in Giga Joule (GJ).

 

Was deze informatie nuttig?
[Total: 7 Average: 2.4]

Waar kan ik meer informatie vinden over mijn meter?

In de Meterhandleiding kun je meer informatie vinden over de drie meest voorkomende meters: Kamstrup Multical 403, Multical 401, Multical 111 en Multical 66. En hier vindt je de Handleiding Multical 402.

 

Was deze informatie nuttig?
[Total: 4 Average: 1.8]

Wat is mijn verbruik? Hoe kan ik mijn verbruik bijhouden?

Je kunt jouw verbruik heel makkelijk zelf bijhouden door maandelijks jouw warmtestand die je kunt zien op jouw warmtemeter te noteren op onze Meterstandkaart (voorzijde). Je kunt deze zelf printen, of per mail bij ons opvragen. Kijk voor de volledigheid en mogelijke besparingstips ook naar onze Meterstandkaart (achterzijde).

In 2027 moeten alle warmtemeters in Nederland slimme meters zijn (Wet implementatie EU-richtlijnen energie-efficiëntie). Deze slimme warmtemeters bevatten een communicatiemodule, waarmee de meterstanden automatisch aan ons doorgegeven worden. Met deze data kunnen we sneller storingen opsporen, maar ook verbruiksoverzichten samenstellen zodat je meer inzicht krijgt in jouw warmteverbruik en daarmee de mogelijkheid hebt om zelf bij te sturen/besparen.

 

Was deze informatie nuttig?
[Total: 5 Average: 1.4]

Wat is een gemiddeld verbruik?

Het verbruik is van veel factoren afhankelijk: type woning, laagbouw/hoogbouw, isolatiegraad van woning, jouw comfortwensen, tapwaterverbuik, gezinssamenstelling, enz. Het gemiddeld jaarverbruik in Purmerend per woning is ongeveer 28 GigaJoule.

 

Was deze informatie nuttig?
[Total: 4 Average: 4]

Ik heb een slimme meter: hoe krijg ik een uitnodiging voor de SmartSVP app?

Als er in jouw woning een slimme meter is geïnstalleerd, ontvang je binnen enkele weken na de installatie een uitnodiging voor de SmartSVP app op het bij ons bekende e-mailadres. Ook als je verhuist naar een woning met een slimme meter ontvang je binnen enkele weken na de overdrachtsdatum een uitnodiging voor de SmartSVP app.

Met de link in de uitnodiging kun je je registreren voor de SmartSVP app.
Let op! Het account van de SmartSVP app is niet gelijk aan het account en de inlog van MijnSVP. Het mailadres waarmee je dient in te loggen is gelijk aan het mailadres waarop je de link voor registratie voor de SmartSVP app hebt ontvangen en het wachtwoord dien je vervolgens zelf te kiezen.

 

Was deze informatie nuttig?
[Total: 9 Average: 2.7]

Hoe log ik in op de SmartSVP app?

Het is enkel mogelijk om in te loggen als je van SVP een uitnodiging hebt ontvangen. Als je via de link in de uitnodiging een wachtwoord hebt aangemaakt kun je met dit wachtwoord en jouw e-mailadres inloggen. Het kan dus zijn dat jouw inloggegevens voor de SmartSVP app anders zijn dan jouw inloggegevens voor “Mijn SVP”. Als het niet lukt om in te loggen met jouw e-mailadres en het door jou gekozen wachtwoord, kun je via de knop “Wachtwoord vergeten” op de inlogpagina van de app opnieuw een wachtwoord aanvragen.

 

Was deze informatie nuttig?
[Total: 7 Average: 3.3]

Waarom zie ik geen data in de SmartSVP app?

Je kunt pas gebruik maken van de SmartSVP app en jouw verbruik inzien als je na plaatsing van een slimme meter een uitnodiging hebt ontvangen met een link om in te loggen.
Ben je m.b.v. die link ingelogd en zie je nog steeds geen meterdata?  Het kan zijn dat de gateway (de communicatiemodule) waarmee de data wordt verstuurd niet (goed) functioneert. Neem in dit geval contact op met onze Klantenservice.