Klanten geven SVP een 7,4

Dit heeft het onafhankelijke onderzoeksbureau RenM Matrix onderzocht via een representatieve steekproef bij 778 klanten. SVP laat sinds 2012 de tevredenheid over haar dienstverlening toetsen door een onafhankelijk bureau. Door de klanttevredenheid te onderzoeken willen we onze dienstverlening nog beter op de wensen van de klant laten aansluiten.

SVP wil met klanten samen werken aan klimaat. Daarom is interactie met en de mening van onze klant van grote waarde. De afgelopen maand konden klanten online en schriftelijk hun mening over SVP en zijn dienstverlening kenbaar maken. Hieruit blijkt dat zij SVP een rapportcijfer geven van gemiddeld 7,4. Deze waardering ligt boven het landelijke gemiddelde van warmteaanbieders, die gemiddeld een 7,2 scoren.

Gijs de Man, directeur SVP, is trots op de uitkomst: “We zien al jaren een stijgende lijn. Hier werken we hard voor. We willen samen duurzaam in beweging zijn. Zeker nu we naast Purmerend ook Beemster tot onze klanten mogen rekenen.”

Uit het klantenonderzoek komt naar voren dat vooral de vriendelijke en persoonlijke benadering van onze medewerkers en de overall dienstverlening erg worden gewaardeerd. Ook de communicatie over onze werkzaamheden scoort hoog.

Natuurlijk horen we ook graag wat we beter kunnen doen. De Man: “Ik ben blij met de uitkomsten, maar vooral ook met de verbeterpunten waar de klanten mee zijn gekomen. Zo zien klanten graag dat wij meer informatie en tips geven om zuinig om te gaan met warmte in huis. We gaan de komende periode bekijken hoe we onze dienstverlening nog verder kunnen aanscherpen.”